miercuri, 24 noiembrie 2010

UN POET INUNDAT DE LACRIMI de CONSTANTIN MANUTA

Mergeam cu NECULAI GRECU, prietenul meu poet ,,salbatec",prin padurea seculara de la VALEA CARULUI, din apropierea SCHITULUI HADAMBU, in miez de noapte si o cruce alba de piatra ne arata drumul. Apoi,datorita domniei intunericului,am poposit la radacina unui falnic si stufos stejar batran,fascinati amandoi de ploaia de stele cazatoare,iar imprejuru-ne licuricii prezentau un dans noptatic multicolor,pe fundalul unei muzici ireale emanata de taraitul greierilor si fosnetul codrului.
Pe poetul,prietenul ,consateanul si fratele meu de breasla NECULAI GRECU l-am descoperit,locuind intr-o ,,scorbura" din aceasta padure legendara; scria poezii pe ghindele stejarului ,,cu polenul de pe fluturi/si roua de pe ciuturi",ardea bete de chibrituri iar cu taciunele lor scria pe ,,scoartele de seci" cu dragoste si cu geana,despre o iubire nascuta drept din CER. Tinea colocvii cu brazii,fagii,ulmii,cu vietatile si ierburile padurii avand in mana un curcubeu invizibil:,,E pe pamant?...In cer e VALEA CARULUI/ Pe ea cutreier.Nu stiu cum sa zic,/Parca pe ea oprit e CARUL MARE,/Sa faca loc sa treaca CARUL MIC"((Basm). Vazandu-l intr-o asemenea stare de beatitudine poetica si adanca cugetare filosofica,am indraznit sa-l duc la CASA POGOR din IASI,la ,,BADIA" (scriitorul ION CHIRIAC) spre infatisare si dreapta ascultare,caruia ,,i-a pus in palma un pumn de...frunze,purtate de o viata in buzunarul de la piept,un codru sfasiat si sfintit de fapt,de manuscrise,timp de patru decenii scuturat si cules intr-un suflet pe masura"
Va urma.

Un comentariu: